Suzuki Vitara har blitt en velkjent kompakt SUV her i landet, har SX4 S-Cross levd en tilbaketrukken tilværelse – helt til nå. Med den nye S-Cross mener vi bestemt at interessen vil stige betraktelig. – Vi har som mål å selge 2.000 eksemplarer i året, forteller Simen Wøien Christensen i Suzuki Norge.

Suzuki SX-4 hadde behov for et nytt utseende, og nå har den altså kommet. Modellen har fått en betydelig oppgradering, og ser mye mer robust ut enn tidligere. I tillegg har den fått den nye avanserte Boosterjet-motoren.

Den mest fremtredende visuelle endringen er den nye fronten. Med vertikale «riller» i den særegne grillen virker bilen med en gang mer robust. I tillegg til redesignet belysning og nye lettmetallfelger , har nesen fått en høyere profil. Det er ingen tvil om at denne S-Crossen har en langt sterkere identitet enn sin forgjenger.

S-Cross er utstyrt med LED hovedlys og LED kjørelys med energisparende virkning, samt LED baklys som bidrar til at bilens bakdel blir skarpere estetisk sett.

Aerodynamiske speil med integrert blinklys, integrerte takrails og panorama-soltak gir det ytre et enda bedre preg. Bilens interiør preges av rene linjer. Skinnseter med sømmer langs sidene bærer preg av  av kvalitet. Du finner også et mer velbehag med det nye rattet. Baksetene er justerbare. Du kan benytte en oppreist stilling for å få mer bagasjeplass – som for øvrig er god nok i denne sammenheng. Størst i klassen med sine solide 440 liter.

Ønsker du å slappe av – og bagasjerommet ikke er stappfullt kan du justere setene bakover for å få en avslappende kjøretur.

S_Cross er utstyrt med ny allgrip 4×4 teknologi. Du kan velge mellom fire moduser, auto, sport, snow og lock. Auto prioriterer bensinforbruk og utslipp, sport skjerper styringen og gir kvikkere motorrespons, snow optimaliserer kjøringen ved glatt føre, mens lock hjelper deg frem i vanskelige situasjoner gjennom et høyere dreiemoment og skjerpet ESP.

Multimediasystemet er utstyrt med en enhet kalt Apple CarPlay & Mirrorlink, som er kompatibel for Apple- og Android-enheter. Ved å koble til din IPhone via USB lar AppleCarPlay få tilgang til musikk, veibeskrivelser, telefonsamtaler, samt sende og motta meldinger. Kjørecomputeren gir deg opplysninger om drivstoff, kjørelengde, 4WD-modus og parkeringssensorstatus. Lydsystemet gir tilgang til radio, USB-tilkobling og Bluetooth.

S-Cross er også godt utstyrt sikkerhetsmessig med ESP som vil hjelpe deg å veigrepet tilbake dersom du mister grepet, bakkestartassistanse som hjelper deg ved vanskelige bakkestarter, 7 airbager, dekktrykksmåler samt kollisjonssikkerhet og fotgjengerbeskyttelse.

Boosterjet-motoren, en bensinmotor med turbo på 1,4 liter og 140 hk gav oss en god opplevelse. Kjører du mindre enn 20.000 kilometer i året er bensinmotoren her et klart førstevalg. Bilen var overraskende morsom å kjøre, lett å manøvrere, samt med et godt veigrep. Vi registrerte noe motorstøy, men følte en viss reduksjon i støyen ved høyere hastigheter.

S-Cross har også fått en ny automat- og manuell girkasse. Begge 6-trinns.

S-Cross får du fra 337.400,-, mens vår testbil kostet 377.400,-

-Vi er optimistiske i forhold til den nye modellen. Jeg tør ikke anslå noen salgstall, men håper at vi totalt kan nærme oss 100 enheter fra Suzuki, når de nye salgslokalene er på plass, forteller avdelingsleder Arne Stian Andreassen ved Moss To-Takt i Midtveien.

Del
Foregående artikkel125 år med mølla i Moss
Neste artikelYdmyk teaterstjerne
BBF Magasinet - Bil Bolig Fritid - Blir produsert av PS Press Reklame. I tillegg til å være et nettsted er det også et trykk magasin som kommer ut en gang i mnd. i 21.000 eksemplarer. Ta kontakt med Jørgen for mer informasjon om annonsering 926 82 695

NO COMMENTS