Disse fire samt Morten Gjæver skal selge inn Moss FK til fotballinteresserte mossinger og sponsorer. Det er mange år siden klubben kunne stille et så sterkt lag på markedssiden. Og i følge markedsansvarlig Siv Holder er positiviteten i sponsormarkedet større enn på mange år.

Det er noen år siden det var markedsansatte i Moss Fotballklubb. De siste årene har styremedlem og markedsansvarlig Siv Holder, styremedlem Rune Borgersen og mange andre brukt fritid og velvillighet fra arbeidsgivere til å skaffe sårt tiltrengte midler og selge inn Moss FK i alle mulige sammenhenger.

Nå er det nye tider på markedssiden i klubben. Den første gladnyheten kom før jul da det ble klart at Kjetil Berge valgte Moss FK etter et langt liv i toppfotballen og da hovedsakelig i Sarpsborg 08. Berge blir sentral både som spiller og som daglig leder i arbeidet med å igjen bygge opp klubben.

Senere har klubben skrevet kontrakt med Morten Gjæver. Den tidligere Tromsø-spilleren er ansatt i halv stilling og skal ved siden av å spille også være assistentrener på A-laget, ha ansvaret for rekruttlaget og jobbe i markedsavdelingen.

Martin kom hjem
Og nyheten som trolig gledet mest blant Moss FKs supportere og støttespillere kom da det ble kjent at Martin Thømt Jensen vender hjem til klubben etter fire år i Sarpsborg 08 og Fredrikstad. 26-åringen har skrevet toårs kontrakt og skal på heltid spille og jobbe for klubben i sitt hjerte.

– Martin skal skaffe 15 millioner kroner i året, fleiper daglig leder Kjetil Berge før han litt mer seriøst fortsetter med at de nå jobber med å fordele arbeidsoppgavene i markedsavdelingen.

– Det som er klart er at Morten Gjæver skal ha hovedfokus på hjemmeside og sosiale medier. Ellers skal vi jobbe med en rekke forskjellige tiltak ut mot sponsorer, publikum og samarbeidspartnere. Vi har utrolig mye spennende på gang, så Martin skal få nok å gjøre, smiler han.

Gleder seg
– Jeg gleder meg til dette, og er klar til å gjøre en innsats til det beste for klubben der de mener jeg kan gjøre en god jobb. Om det er på salg, ute i klubbene, på treningsfeltet eller hva som helst annet, sier Martin Thømt Jensen. 26-åringen, som har 132 kamper for Moss FK, er entusiastisk og glad for alt det som skjer i klubben hans om dagen.

– Jeg merker at interessen er stor rundt Moss FK nå. At de ansatte Kjetil Berge er en av de beste signeringene klubben har gjort de siste årene. Han har med seg en enorm erfaring fra Sarpsborg 08 som også lå nede, som tok steg for steg og som vet hva som skal til av omdømmebygging.

Sponsorer vil være med
Moss Fotballklubb hadde i fjor 1,8 millioner kroner i sponsorinntekter. I år er det budsjettert med at inntektene økes til 2,1 millioner kroner. Markedsansvarlig Siv Holder forteller at de møter en utrolig positiv holdning ute i markedene.

– Vi merker at vi er på rett vei, og har allerede skrevet mange gode kontrakter.  Dette er både trofaste samarbeidspartnere og nye som faktisk har kommet til oss og sagt at de gjerne vil være med. Noen av de som har vært med oss noen år har til og med på eget initiativ økt pakkene sin, forteller hun.

Selv om markedsavdelingen i MFK nå har tre personer i lønnede stilinger så kommer ikke Runar Borgersen, Siv Holder eller de andre tillitsvalgte til å trappe ned innsatsen.

– De får ikke lov til å legge beina i sofaen, for innsatsen deres trengs minst like mye som før. Vi har mange prosjekter som skal gjennomføres og mange oppgaver som skal gjøres både når det gjelder sponsorer og omdømmebygging., understreker en smilende Kjetil Berge.

Tore Kubberød (tekst og foto)

Del
Foregående artikkelOle Kristian (74) har VM som mål
Neste artikelPub med overraskelser
BBF Magasinet - Bil Bolig Fritid - Blir produsert av PS Press Reklame. I tillegg til å være et nettsted er det også et trykk magasin som kommer ut en gang i mnd. i 21.000 eksemplarer. Ta kontakt med Jørgen for mer informasjon om annonsering 926 82 695

NO COMMENTS