Opel er ute med 2. generasjon av modellen Insignia, selve flaggskipet i Opel sitt rikholdige modellsortiment. Dette er den perfekte bilen for deg som liker langturer og trygge kjøreegenskaper i tillegg til utstyr i bøtter og spann. Det er bare navnet Insignia som er beholdt, ellers er alt nytt på denne modellen.

Den nye Insignia Grand Sport er blitt betydelig større enn forgjengeren med 4,89 meter lengde, akselavstanden er øket med 9,2 cm, noe som gjør at baksetepassasjerene får enda større plass. Bagasjerommet har også massevis av plass. 490 liter, og slår du ned baksetene har du plutselig 1.450 liter til rådighet. Denne modellen er en femdørs coupé.

Utvendig har bilen fått et tidsriktig design med elegante linjer og en aerodynamisk form. Blant annet har fronten blitt skarpere i linjene enn tidligere, noe som gjør den mer sporty.

Fra den lange listen av utstyr kan vi nevne: Head up display i farger som viser viktige data, sportsseter med varme, skinninteriør, Opel On-Star, LED-lys, adaptiv fartsholder, oppvarmet skinnratt, skiltgjenkjenning, ryggekamera, induksjonslader til mobiltelefonen i tillegg til en lang rekke sikkerhetsutstyr. Bilen er utstyrt med navigasjon på en 8” skjerm som er lett å bruke. Apple CarPlay og Android Auto er også selvsagt på plass.

Interiøret er ikke lenger et kaos av knapper og brytere. Fortsatt finnes det knapper, men her er det ryddig og oversiktlig.

Hvordan er bilen å kjøre?
Bilen vi testet har både standardunderstell og det justerbare FlexiRide-systemet, som lar deg velge mellom ulike kjøreprogrammer, og regulerer blant annet understell og styring. Ettersom bilen har så mye utstyr, oppleves den svært så tiltalende. Elegant og brukervennlig samtidig som du får den rette premiumfølelsen. AGR-sportssetene i perforert nappaskinn er supre å sitte i. De har en rekke justeringsmuligheter og solid støtte. I tillegg har de forlengbar lårstøtte. Forsetene er senket i forhold til tidligere modell, og et kraftig og høyt midtkonsoll gjør at du får en behagelig og sportslig opplevelse. Bilen har en perfekt balanse, noe vi opplevde gjennom kjapp innstyring i svingene og ved at den slipper både foran og bak samtidig når du slipper gassen midt i svingen. Det avanserte hjulopphenget tar alt som er av humper og dumper på en strålende måte. Vår testbil var utstyrt med 1,5 liters bensinmotor på 165 hk.

Totalinntrykket av nye Insignia er at du får veldig mye bil for pengene, og ikke minst at du får med mye utstyr, og ekstrautstyret slipper du unna med uten å betale i dyre dommer.

Salget av 5-dørs varianten er nå omtrent lik stasjonsvogn-utgaven Sport Tourer. Stasjonsutgaven er bygd på samme plattform, men den er 10 cm lengre og koster 10.000 kroner mer.

Opel Insignia Grand Sport koster fra kr 344.900.

Del
Foregående artikkelDisse elevene skal drive popup-butikk
Neste artikelHyundai Ioniq plug-in hybrid: Ladbar suksess uten rekkeviddeangst
BBF Magasinet - Bil Bolig Fritid - Blir produsert av PS Press Reklame. I tillegg til å være et nettsted er det også et trykk magasin som kommer ut en gang i mnd. i 21.000 eksemplarer. Ta kontakt med Jørgen for mer informasjon om annonsering 926 82 695

NO COMMENTS