Vin: – Vi reiser mye rundt på vinmesser og møter mange leverandører. Det blir veldig mye vinsmaking, og vi gir oss ikke før vi føler vi har truffet blink. Ekteparet Raymond Berggren og Elin Ellann fra Target Wines A/S har nettopp lansert sitt femte produkt, og det aller nyeste er en treliter rosévin. Den er nå å finne i hyllene på 60 ulike vinmonopol over hele Norge.

Vin: – Vi var på messe i Amsterdam i november og kom tilfeldigvis over en portugisisk produsent, som begge to umiddelbart likte veldig godt. Det hadde i grunn aldri slått oss at vi skulle lansere noe fra Portugal, men denne vinen traff oss så bra at vi reiste
ned første uka i januar. Ingen av oss hadde vært i Portugal før, og der har det skjedd mye spennende på vinfronten de senere årene. Det er et veldig konkurranse-
dyktig vinland, man får mye vin for pengene, rett og slett, sier Elin. Vi møtte produsenten, en ung, moderne kvinnelig winemaker, og samarbeidet har gått veldig bra. Vi sto en hel dag og smakte og smakte, det er mye finjustering som skal til for å få produktet akkurat slik vi vil ha det. Denne rosévinen er frisk og fruktig, den har god konsentrasjon og er veldig lett drikkelig. Med rosévin er det viktig, sier Raymond.

Sesong for rosé
– Nå er produktet på lager, og vi har brukt den siste tiden til å reise rundt i hele
Norge på messer for å presentere denne vinen til vinmonopolets ansatte. Vinen har kun vært i salg en uke, så vi er spente på tilbakemeldingene, men både håper og tror at den vil falle i smak hos mange. Det at den er lett å drikke er viktig for oss, vi er opptatt av å lansere viner som er til for folk flest, og ønsker på ingen måte noe snobberi rundt produktene våre, sier Elin. Ekteparet har absolutt ikke ligget på latsiden siden den første vinen ble lansert i 2015. I mars i år kom en treliter hvitvin på markedet, en Chardonnay fra Italia. Denne vinen er tørr, frisk og fruktig, lettdrikkelig og passer perfekt som terrasse-
vin. Med det menes rett og slett viner som kan nytes, uten mat, sier hun. Det var det vi var på jakt etter, og det mener jeg vi har funnet. Grunnen til at vi lanserer disse to produktene nå, er at nordmenn generelt er sesongbaserte når det gjelder hvitvin og rosévin. Det drikkes hovedsakelig fra mai til august, så dette er perfekt tidspunkt for lansering.

Stadig på jakt
– Generelt vil vi si at det går veldig bra for oss, vi har hatt suksess siden vi startet, og det er vi ydmyke og takknemlige for. Den første rødvinen vi lanserte kom på topp fem på nylanseringer på polet i 2015. Det er vi selvsagt stolte av, og det gir oss
motivasjon og mulighet til å fortsette, sier Elin. Det ligger mye arbeid bak hvert eneste produkt, og det er dette vi elsker å holde på med. Vi er hele tiden på søken etter nye produkter. Lettdrikkelige og forbrukervennlige viner er det vi ser etter, og så langt synes jeg vi har lykkes med det, avslutter ekteparet.

Tekst: Kristin Gudbrandsen
Foto: Jørn Mortensen

Del
Foregående artikkelTøff og solid arbeidshest!
Neste artikelIntensitet og lagånd på BootCamp
BBF Magasinet - Bil Bolig Fritid - Blir produsert av PS Press Reklame. I tillegg til å være et nettsted er det også et trykk magasin som kommer ut en gang i mnd. i 21.000 eksemplarer. Ta kontakt med Jørgen for mer informasjon om annonsering 926 82 695

NO COMMENTS