Mazda CX-5 nr. 1 million rullet av produksjonslinjene i slutten av april i år. Mazdas populære kompakte SUV passerte milepælen mindre enn 3.5 år etter at produksjonen startet sent i 2011. Kun en modell fra bilprodusenten – Mazda3 – har nådd slike tall raskere.

Mazdas første kompakte crossover SUV var også den første modellen med den fulle pakken av SKYACTIV teknologi og KODO – Soul of Motion design. Bilen ble lansert i februar 2012 i et allerede raskt voksende segment. Nye Mazda CX-5 har siden bidratt til stor fremgang og suksess for Mazda, ikke minst i Norge. Modellen har siden lanseringen vunnet mer enn 60 priser og utmerkelser* globalt, inklusive den prestisjefylte Årets Bil i Japan 2012-2013. Den var Japans mest solgte SUV i 2012 og 2013 slik den var det i Norge i både 2013 og 2014**.

-Jeg er henrykt over å konstatere at CX-5 runder 1 million enheter etter kun 3.5 år. Jeg vil gjerne få uttrykke min takknemlighet til alle de mennesker som globalt har verdsatt og støttet CX-5. Vi er dedikerte til å fortsette og forbedre denne modellen for å sikre at den forblir et populært valg for mennesker med en aktiv livsstil og for at stadig flere skal oppdage dens styrker, sier Masashi Otsuka, CX-5 program manager.

Opprinnelig kun produsert ved Mazda’s Ujina fabrikk i Hiroshima, blir bilen nå også produsert i Kina, Russland, Malaysia og Vietnam. Bilene som selges i det norske markedet produseres kun i Japan.

I april i år lanserte Mazda 2015 utgaven av bilen til det norske markedet med store oppgraderinger hva gjelder utstyr og teknologi, men også endel utvendige forbedringer.
* Basert på Mazda data pr. april 2015

Del
Foregående artikkelSKODA VisionS Ny SUV-designstudie vises i Genève
Neste artikelOpel Astra Sports Tourer: Klar for jobb og familieliv
BBF Magasinet - Bil Bolig Fritid - Blir produsert av PS Press Reklame. I tillegg til å være et nettsted er det også et trykk magasin som kommer ut en gang i mnd. i 21.000 eksemplarer. Ta kontakt med Jørgen for mer informasjon om annonsering 926 82 695

NO COMMENTS