Honda HR-V; Endelig tilbake!

0
618

Honda: Det er snart 10 år siden Honda sist produserte HR-V-modellen.  Det tyder på at Honda igjen får godt fotfeste med denne nye modellen her til lands. En bil med massevis av praktiske løsninger.

Det er blitt en helt ny bil i forhold til første generasjon, som kom på markedet i 1996, men glem firehjulstrekken. Den kommer dessverre ikke til Norge. Ikke hybridutgaven heller.

HONDA HR-VMed en lengde på 4,30 meter er denne type bil etterspurt vare i det sterkt voksnede kompakt-SUV-segmentet.  Det betyr en modell med moderat størrelse, men samtidig veldig praktisk.

Honda HR-V selves hos Høiden AutoSenter

Det er to valgmuligheter motormessig. Den minste er en 1,5 liters bensinvariant, som du kan få i kombinasjon med enten 6-trinns manuell eller en CVT automatkasse. Det er også mulig å velge den samme dieselmotoren på 1,6 liter som sitter i CR-V og Civic. CVT-kassen er en trinnløs automatvariant som fungerer fint uten at motoren oppfattes som masete.

HR-V kommer med tre alternative utstyrsversjoner; Comfort, Elegance og Executive.

Trivelig
Du finner deg lett til rette bak rattet i nye HR-V. Setene har gode justeringsmuligheter, og sitteputen er stor og god å sitte i. I kombinasjon med fireveis, justerbart ratt gir dette deg garantert en god sittestilling. Det høye midtkonsollet gir i tillegg en sportslig følelse. Førermiljø er oversiktlig og greit. Alt av knapper, spaker, hjul og hendler sitter der det skal og gjør absolutt jobben for at du skal ha det trivelig. Luftutslipp i full bredde foran passasjeren i forsetet er tøft og har et eksklusivt utseende – og sjeldent. Infotainmentsystemet er også nytt og virker å væe enkelt å betjene. Støymessig er HR-V blitt veldig bra. Det er lite støy fra motor og hjul.

Den elektriske servoen gjør sitt til at bilen er presis å kjøre, chassiset har ingen problemer med å takle svingete vei, og til å være en crossover lener ikke bilen seg nevneverdig i svingene.

Smarte løsninger
Bagasjerommet i HR-V er blitt vesentlig større. Det Honda har gjort er å flytte drivstofftanken frem under førersetet. Dette gjør at det blir mye plass bakover i bilen og gir en perfekt inn- og utstigning av bilen. Honda har også gjort en smart bakseteløsning. Du vipper rett og slett opp seteputene i baksete og du har tilgang til et rom som fra gulv til tak måler mer enn 120 centimeter. Forsetet kan også vippes relativt flatt ned bakover. Dermed får en plass til lange ting. Hele 240 centimenter har du da til rådighet i lengderetningen.

Masse utstyr
Velger man den utstyrsnivået i Elegance, får man en rekke kjøreassistanseprogrammer. Alt fra varsel om frontkollisjon, filholderassistent, trafikkskiltgjenkjenning, blindesonevarsling og automatisk fjernlys, bare for å nevne noe.

Honda HR-V koster fra kr 240.000.

Del
Foregående artikkelFormel 1 i sikte
Neste artikelBryting; Hun har også sett medaljens bakside
BBF Magasinet - Bil Bolig Fritid - Blir produsert av PS Press Reklame. I tillegg til å være et nettsted er det også et trykk magasin som kommer ut en gang i mnd. i 21.000 eksemplarer. Ta kontakt med Jørgen for mer informasjon om annonsering 926 82 695

NO COMMENTS