Det er nå ett år siden Rijad Ademi tok over Grand Frisør i Jeløgata. Herrebarbereren har på dette året skaffet seg kunder fra hele Østlandet. Nå utvider han tilbudet ytterligere. Sammen med en oslokvinne har Rijad utviklet en egen olje for både skjegg og hår.

– Vi har lenge jobbet med å utvikle en olje som vi ønsker skal være den beste på markedet. Faktisk startet vi allerede for seks år siden. Men prosjektet ble lagt på is ganske lenge, inntil jeg tok over Grand Frisør etter Paul Aas. Med egen salong var tiden inne til å ta fram planene igjen, smiler den glade barbereren.

Skal være best
Grand Barbershops faste kunder vil kunne kjøpe den nye oljen om kort tid.
– Nå har vi kommet så langt at oljen kan settes i produksjon. I første omgang lager vi et lite kvantum, slik at vi kan se an både etterspørsel og tilbakemeldinger. Men jeg håper og tror jo at dette skal slå an. Jeg har mange faste kunder som sliter med både tørt hår og skjegg. De har prøvd forskjellige oljer uten å finne den optimale løsningen. Med den selvutviklede oljen håper jeg at vi kan hjelpe dem. Uten å virke for kjepphøy, mener jeg at oljen skal være den beste som finnes, smiler han.

Økologisk
Rijad Ademi understreker at han ikke satser sparepengene på dette.
– Vi er forsiktige og starter i veldig liten skala. Men oljen skal være så bra at den bør slå an. For det første er den økologisk, og dessuten har den et stort anvendelsesområde. Den kan brukes på både hud, hår og skjegg. Navnet på oljen blir Grand Oil, slik at folk ikke unngår å knytte den opp mot Grand Barbershop. Den skal dessuten kun selges her hos meg.

Et sjeldent yrke
Som barberer sørger Rijad Ademi for at det blir sveis på både barter, skjegg og hår. Hans spesielle kunnskaper som barberer gjør at folk kommer langveisfra for å få en trivelig time i stolen.

– Det finnes ikke så mange barberere, og den nærmeste utenom meg er i Oslo. Det er mange som har spesielle ønsker både på skjegget og håret som de ikke får innfridd hos en vanlig frisør. Skjegg krever sin spesielle kompetanse, og når det gjelder håret, er det mange som kommer hit for å få såkalt skin fading. Det er det ikke mange frisørsalonger som kan utføre.

Han forteller at kundene er ganske likt fordelt på skjegg og hår.
– Velfrisert skjegg har blitt veldig trendy, og jeg merker at stadig flere menn kommer innom ofte for å få fikset skjegget. Menn vil også se bra ut, og det er jo ikke noe annerledes enn at damer får fikset negler eller tatt hudbehandlinger, smiler han.

Bestill via nettet
Rijad Ademi sliter med dysleksi, og det har medført en del utfordringer fra tid til annen, i form av at kunder er oppført med feil navn og liknende.

– I tillegg har kunder slitt med å komme gjennom på telefon til meg, fordi jeg ikke har kunnet gå fra når jeg står med kunder. Men nå har jeg fått en genial løsning på både dysleksien og kontakten med kundene. Via nettsiden min kan alle nå bestille timer elektronisk. Det vil hjelpe meg mye, samtidig som det gjør servicen enda bedre, smiler mannen som nærmest vokste opp i farens barbersalong i Gamlebyen i Oslo.

 

Tore Kubberød (tekst)
Jørn Mortensen (foto)

Del
Foregående artikkelKjell Nordby; Cupfinalen var høydepunktet
Neste artikelJan Jansen; Femti år med 2 CV
BBF Magasinet - Bil Bolig Fritid - Blir produsert av PS Press Reklame. I tillegg til å være et nettsted er det også et trykk magasin som kommer ut en gang i mnd. i 21.000 eksemplarer. Ta kontakt med Jørgen for mer informasjon om annonsering 926 82 695

NO COMMENTS