Du har kanskje ikke sett så mange av den på veien ennå, men bli ikke overrasket over om mange får øynene opp for Volkswagens nyeste flaggskip; Arteon. Hos Nordlie Auto forteller man at mange lar seg begeistre etter en prøvetur med Volkswagens premiummodell.

Arteon er en bil til å bli glad i når du kjører den. Det tøffe sporty utseende minner om klassiske sportsbiler, mens den tverrstilte motoren bidrar til at det er romslig innvendig. Det samme gjør for øvrig akselavstanden på drøyt 2,8 meter. Dermed er det god plass til fem voksne og bagasjen de måtte trenge. 

Med Arteon bør Volkswagen stille sterkt i konkurransen mot premium-merkene og de mer folkelige alternativene i mellomklassen.  Arteon er en bil som blir lagt merke til av andre med sitt sporty utseende, litt småsinte frontdesogn og kupeformen. 

Men en kjøper ikke bil utelukkende på grunn av utseende. Du må også sette pris på å bruke bilen.  Bak rattet på Arteon har du det luftig, det er ryddig og oversiktlig og alt av knapper og funksjoner sitter der man forventer det skal være.  Responsen er også rask.  Infotainmentsystemet har 9,2 tommers skjerm, og vil du koble til iphonen din og bruke Apple Carplay for å høre på musikk får du lyd fra et 700 watts Dyauidio anlegg. 

Setene gjør også at du sitter veldig godt. Selv om du skulle være både høyere og bredere enn gjennomsnittet så er det plenty med plass. Stabiliteten er også veldig god. Mens det i mange biler er en utfordring å være mer enn 1,80 meter lang i baksetet så har passasjerene det også komfortabelt i en Arteon. Gode ryggstøtter og raust med beinplass. 

Den elektrisk drevne, høye og brede bakluken gjør det enkelt å laste inn og ut av Arteon. Takhøyden i bagasjerommet kunne riktignok vært noe høyere, men dybden gjør at det er romslig også her. Størrelsen på bagasjerommet er oppgitt til å være 563 liter, noe som er blant de bedre. Legger du ned baksetet øker du volumet med 1000 liter.

Motormessig står Arteon så absolutt til sitt sporty utseende. Bilen er en hissigpropp som gjør at du kanskje vil oppfatte de andre bilene i køen som sinker når det handler om akselerasjon. Bensinturboen på 2,0 liter med 280 hestekrefter bør holde.  Fra stillestående til det som er høyeste tillatte hastighet på norske veier kommer du på cirka seks sekunder. 

På grunn av prisen kommer nok Arteon aldri til å bli en folkebil. Startprisen er på 489.000 kroner, mens toppmodellen har en prislapp på 750.000 kroner inkludert alt av ekstrautstyr. Men for de som ønsker å bruke litt penger på en bil som skal være mer enn et fremkomstmiddel så vil VW Arteon være et veldig godt alternativ. Arteon fås for øvrig med to forskjellige utstyrsnivåer

Utvalgt Standardutstyr
– DSG automatgir
– Adaptiv cruise control
– Lane Assist filskiftholder
– Front Assist med City nødbrems funksjon
– Fotgjengergjenkjenning
– Skinn / Alcantara TopComfort-seter
– Active Info Display heldigitalt 12,3 display
– 8 fargeberøringsskjerm
– Hel LED lys
– 18 lettmetallfelger

Del
Foregående artikkelSiv Holder er ny markedssjef i PS Press Reklame
Neste artikelVWfantasten
BBF Magasinet - Bil Bolig Fritid - Blir produsert av PS Press Reklame. I tillegg til å være et nettsted er det også et trykk magasin som kommer ut en gang i mnd. i 21.000 eksemplarer. Ta kontakt med Jørgen for mer informasjon om annonsering 926 82 695

NO COMMENTS